Educació primària
Aprenentatge vivencial
A l’escola, creiem en l’aprenentatge significatiu, vivencial i interdisciplinari, per tal que els infants siguin els protagonistes del seu propi procés d’aprenentatge. Per això, treballem amb dos grans projectes: BOSC i SUMMEM, que ajuden els nens i nenes a connectar coneixements de diferents àrees d’una manera pràctica i cooperativa.
El nostre entorn proper ens convida a potenciar l’aprenentatge vivencial en contacte directe amb la natura. Aquí neix el projecte BOSC.
Quan sortim al bosc, els infants exploren, observen, experimenten i fan activitats que els ajuden a comprendre millor el món que els envolta. Aquesta manera d’aprendre no només potencia la seva curiositat i autonomia, sinó que també afavoreix el respecte pel medi ambient i els dona eines per resoldre problemes d’una manera creativa i pràctica.
El projecte SUMMEM, es fonamenta en la interdisciplinarietat i l’aprenentatge cooperatiu per tal d’atendre la diversitat de la millor manera possible.
Cada projecte interdisciplinari comença amb una pregunta vertebradora, que desperta la curiositat dels infants i els motiva a investigar i construir coneixement. Al llarg del procés, els alumnes treballen en equip, comparteixen idees i descobreixen nous conceptes de manera natural.
El projecte culmina amb la creació d’un producte final, que dona resposta a la pregunta inicial i que pot ser una maqueta, una exposició, una obra artística, una presentació o qualsevol altre resultat tangible que reculli tot allò que han après.
A més, l’aprenentatge cooperatiu esdevé una eina fonamental per tal que els nens i nenes aprenguin a cooperar i cooperin per aprendre.